Haber Detay


2014 büyüme hedefimiz %302014 büyüme hedefimiz %30 27.09.2015


Firma olarak 2014 yılına iyi bir başlangıç yap- tıklarını söyleyen Elcab Kablo Satış Müdürü Ömer Şentürk, 2014 yılı büyüme hedeflerini %30 olarak belirlediklerini ifade etti. İlk çeyrek performanslarının geçen yılın aynı dönemine göre çok daha iyi olduğunun altını çizen Şentürk, hem iç hem yurtdışı pazarlarda bu büyüme hedeflerini yakalayacaklarını söyledi. Şentürk, firmaları ve kablo sektörüne yönelik sorularımızı yanıtladı.

Elcab Kablo olarak hangi ürünleri üretiyorsu- nuz? Ürün çeşitleriniz konusunda bilgi verir misiniz?
Pişirici ve ısıtıcı beyaz eşya ev aletleri başta olmak üzere bir çok makine, otomotiv, ekip- man, sistem için kablo ve kablo grupları, pro- fil, fırın kapak contaları, sızdırmazlık eleman- ları, PV kablo üretiyoruz. Entegre tesisimizde fişli şebeke kordonları, baskı kalıplık parçalar, yangın ihbar kabloları, seramikleşen kablolar, yüksek sıcaklık dayanımlı kablolar, silikon – PVC makaron ve profiller üretiyoruz. Ürün portföyümüz çok geniş, bu yüzden sektörü- müzün önde gelen firmaları bizi partner ola- rak görüp ihtiyaçları olan ürün ve hizmetlerde bizden gerçekleştirmemiz için projeler talep ediyorlar. Silikon bazlı ürünler, PVC dahil olmak üzere çok değişik hammaddeler üreti- yoruz. Cam elyaf örgülü ürünler de üretim gamımızda yer alıyor.

2014’e nasıl başladınız? İlk çeyrek geçen yılın aynı dönemine göre nasıl seyrediyor? Yurtiçi ve yurtdışı pazarlar bakımından değer- lendirir misiniz?

2014 yılına hızlı bir giriş yapmış bulunmakta- yız. 2014 hedefimiz %30 büyümek ve 2013 yılına göre bu hedefimizi ilk çeyrekte fazlası ile geçmiş olduğumuzu görmekteyim. Elcab Kablo AŞ ailesi olarak, 2014 yılının, hem iç hem dış pazar olarak çok farkı bir büyüme içerisinde geçeceğine inanmaktayız.

Döviz kurlarındaki artış firmanızı nasıl ve hangi oranda etkiledi-etkiliyor?
Dövizde yaşanan artış tüm kablo üreticilerin- de olduğu gibi bizi de olumsuz etkiledi. Ancak bu durumdan zarar görmemek için müşteri listemize yeni firmaları katarak bu boşluğu kapadık.

Kaliteli üretim kadar önemli iki konu marka- laşma… Bu konudaki sorunlar nelerdir? Neler yapılmalı?
Markalaşma yolunda şirketimizin almış oldu- ğu yol Avrupa ve dünya ülkelerine yapmış olduğumuz satış ile görülebilmektedir. Şuan itibarı ile 43 farklı ülkeye ve Türkiye’nin de önde gelen şirketleri ile çalışabilmemiz sonu- cundadır, markamızı böylelikle kanıtlamış bulunmaktayız. Müşterilerimizden bizim bek- lenti noktamızda tedarik ettikleri ürünleri ger- çek anlamda kontrol ve analiz etmeleridir.

Önümüzdeki döneme yönelik hedefleriniz nelerdir?
Elcab Kablo’nun uzun vadede en büyük hedefleri; kurumsal kimlik benimseyen bir firma olmak, Avrupa’da değerli bir marka olmak, sağlıklı bir şekilde sürdürülebilir büyü- me göstermek…


Hakkımızda Haberler